Gemeente Maasdriel

5331CB Kerkdriel
Gelderland

fax : 0418-638800

Maasdriel is een plattelandsgemeente. De gemeente Maasdriel ligt in het zuidelijkste puntje van Gelderland in de Bommelerwaard. Een prachtig gebied tussen de krachtige rivieren Maas en Waal. Maasdriel is een landelijke gemeente met 24.000 inwoners en een oppervlakte van 7480 ha. U bereikt Maasdriel via de centrale middenas van Nederland: de A2. Maasdriel biedt een warm welkom aan nieuwe inwoners, ondernemers en toeristen!

De huidige gemeente Maasdriel is op 1 januari 1999 officieel ontstaan als gevolg van een gemeentelijke herindeling binnen de Bommelerwaard. De gemeente Ammerzoden (kernen Ammerzoden en Well), Hedel, Heerewaarden, Maasdriel (kernen Kerkdriel, Velddriel, Hoenzadriel en Alem) en Rossum (kernen Rossum en Hurwenen) zijn toen samengevoegd.
De dorpen Hedel-Ammerzoden en Velddriel-Kerkdriel zijn als groeikern aangewezen. In deze dorpen wordt aantrekkelijke nieuwbouw ontwikkeld. Voor de overige dorpen geldt rust, ruimte en groen.

De Bommelerwaard is een uniek eiland met mooie recreatiegebieden en vele wandel- en fietsroutes. Zo kunt u hier heerlijk buitendijks struinen langs het water. Geniet ook van de leuke gelegenheden voor een hapje en een drankje. De Bommelerwaard is ideaal voor één- of meerdaags verblijf. Kies uit één van de diverse B&B's of hotels en geniet van de rust en de natuur.

Lees meer op onze site over onze 11 dorpskernen met ieder een eigen karakter. Of leer meer over de geschiedenis van Maasdriel. Cijfers en statistieken per kern vindt u er ook. Daarnaast staan er alle contactgegevens en openingstijden van het gemeentehuis. Wilt u een afspraak met bestuurders of ambtenaren? Mail dan naar [email protected]. Als u wilt werken bij de gemeente Maasdriel, kijk dan bij vacatures of stuur een open sollicitatie.Openingstijden:
Maandag : 09:00 - 16:30 Openingstijden gemeentehuis. De gemeente Maasdriel werkt op afspraak. Geen afspraak nodig voor de afhaal- en ophaalservice.
Dinsdag : 09:00 - 16:30
Woensdag : 09:00 - 16:30
Donderdag : 09:00 - 19:30
Vrijdag : 09:00 - 12:30