Oud-Katholieke Parochie van Utrecht

Willemsplantsoen 3
3511LA Utrecht
Utrecht

Welkom in de Utrechtse kathedraal van de oud-katholieke kerk!

Sinds 1986 zijn de drie Utrechtse oud-katholieke parochies H. Jakobus, aan de Bemuurde Weerd, Ste. Marie, Achter Clarenburg en Ste. Gertrudis aan het Willemsplantsoen samengegaan onder de korte naam Oud-Katholieke Parochie van Utrecht, dikwijls aangevuld met het historische Utrechtse begrip 'In de Driehoek'.

De parochie heeft als parochiekerk de Ste. Gertrudis aan het Willemsplantsoen. Deze kerk is tevens kathedraal:hier staat de zetel van de aartsbisschop van Utrecht, mgr. dr Joris Vercammen. Op onze website willen we u informatie bieden over onze parochie. Voor meer algemene informatie en informatie over de andere oud-katholieke parochies in Nederland, verwijzen wij u graag naar de website van de Oud-Katholieke Kerk van Nederland (www.okkn.nl).

In de kathedraal worden ook de bijzondere vieringen gehouden: priesterwijdingen, pontificale vieringen met kerst en pasen, en bijvoorbeeld de oliewijding.Service:
dienst elke zondag 10 uur., elke zaterdag is de kerk open van 13.00 tot 16.00 uur.

Diensten:
de gertrudiskapel, de kathedrale kerk, - in de driehoek, - In de Driehoek, ontmoetingscentrum, Ontmoetingscentrum , Parochie , verhuur kathedrale kerk, verhuur ontmoetingscentrum, Verhuur Ontmoetingscentrum

Katholieke kerk, Parochie, Parochiekerk

Activiteiten: