Gemeente Losser

7581AG Losser
Overijssel

Postbus90, 7580AB, Losser

Losser is als gemeente ontstaan in 1811. Losser heeft een prachtig groot buitengebied, dat zich uitstrekt langs de oevers van de rivier De Dinkel. De gemeente Losser bestaat uit de kerkdorpen Beuningen, De Lutte, Glane, Losser en Overdinkel.
Losser, gelegen in Noordoost Twente, werkt nauw samen met haar buur- en partnergemeenten in de regio Twente en de Euregio.

Losser kent een rijk verenigingsleven en heeft een heel actieve leefgemeenschap. Elk kerkdorp heeft een eigen dorpsraad. Ieder jaar zijn er in de gemeente tal van evenementen en festiviteiten, waaronder carnaval, het bruegheliaans festijn, de Hellehondsdagen en het Euregiofeest.

De gemeente Losser is erg populair onder toeristen vanwege het prachtige landschap, dat zich uitstekend leent voor wandelingen en fietstochten. Losser biedt een grote variatie aan overnachtingsmogelijkheden in hotels, op campings en op (kleinschalige) recreatieparken. Met de grote stad Enschede om de hoek komen winkelpubliek, theater-, cultuur- en sportliefhebbers ook volop aan hun trekken.

Openingstijden:
Maandag : 08:30 - 16:30
Dinsdag : 08:30 - 16:30
Woensdag : 08:30 - 16:30
Donderdag : 08:30 - 18:00
Vrijdag : 08:30 - 16:30
Zondag : gesloten
Nieuwjaarsdag : gesloten
1e Paasdag : geslotenToegankelijkheid:
Gehandicaptenparkeerplaats

Diensten:
Bestemmingsplan, Bouw- en woningtoezicht, Economische zaken, Gemeentewerken, Gladheidsbestrijding, Groenvoorziening, ICT, Inburgering, Informatieverstrekking, Infrastructuur / wegenbouw / wegreparatie, Kunst en cultuur, Maatschappelijke zorg, Monumentenzorg, Onderwijs / educatie, Openbare orde en veiligheid, Receptie / publieksbalie, Recreatie, Ruimtelijke ordening, Sociale dienst / Sociale Zaken, Sport, Subsidie, Uitgifte gemeentewijzer, Uitkering / bijstand, Verkeer en parkeren, Welzijn, Werk en inkomen / Werkplein, Wet Maatschappelijke ondersteuning (WMO), Wonen / volkshuisvesting