Gemeente Aalburg

4261BE Wijk en Aalburg
Noord-Brabant

Postbus40, 4260AA, Wijk en Aalburg

De gemeente Aalburg is ontstaan per 1 januari 1973 door samenvoeging van de gemeenten Eethen, Veen en Wijk en Aalburg. De gemeente telt ruim 12.900 inwoners en heeft een oppervlakte van 5.316 ha.

Aalburg is gelegen in de provincie Noord-Brabant, in het Land van Heusden en Altena en bestaat uit 7 kerkdorpen (Babyloniënbroek, Drongelen, Eethen, Genderen, Meeuwen, Veen en Wijk en Aalburg). In Aalburg, grotendeels omringd door de Maas, overheerst de landelijke rust nog. U kunt er onder andere prachtige fietstochten maken.

De gemeente Aalburg wordt bestuurd door 3 wethouders die samen met de burgemeester het dagelijks bestuur vormen. De gemeenteraad kiest de wethouders. Burgemeester en wethouders hebben verschillende taken. Zo voeren zij onder andere de besluiten van de gemeenteraad uit.

De gemeente Aalburg geeft aan haar burgers een op tal van terreinen dienstverlening. Deze zijn onder te verdelen in taken op het gebied van de zorg, de huisvesting van inwoners en tal van maatschappelijke en culturele taken. Daarnaast voert de gemeente toezichthoudende taken uit op het terrein van de bouw van woningen en bedrijven, het milieu en bij evenementen en vergunningen en de nalvering van de leerplicht.

De gemeente is er ook voor schuldhulpverlening en de diverse uitkeringen in het sociale domein.

Samen met de burgers en bedrijven stelt de gemeente zich tot doel om een fijne saenlivein te creeren waarbij alle inwoners zich goed voelen.

Openingstijden:
Maandag : 08:30 - 17:00
Dinsdag : 08:30 - 20:00
Woensdag : 08:30 - 17:00
Donderdag : 08:30 - 17:00
Vrijdag : 08:30 - 15:00
Zondag : gesloten
Nieuwjaarsdag : gesloten
1e Paasdag : gesloten
2e Paasdag : gesloten
Koningsdag : gesloten
Bevrijdingsdag : gesloten