Parochie Heilig Kruis Nuenen/Gerwen/Nederwetten RK

Pastores

J.H.J.M Vossenaar : 040-2859094

M. Feuth : 06-25036056

Op 1 maart 2006 zijn de parochies van Nuenen, Gerwen en Nederwetten verenigd in een pastorale eenheid, dat wil zeggen een samenwerkingsverband. De bediening van de pastorale eenheid is in handen van de pastoraatsgroep die bestaat uit het pastoraal team aangevuld met een aantal leken.
Verder is er een bestuur gevormd uit leden uit de drie parochies. Het secretariaat is gehuisvest in de parochie Nuenen.

De Pastorale Eenheid wordt bediend door drie pastores, ieder met een eigen taakveld. De pastores zullen gezamenlijk zorg dragen voor de vieringen. Zij gaan in de verschillende kerken van de Pastorale Eenheid voor.

Het woord pastorale eenheid betekent dat het pastoraat, dat wil zeggen de zielzorg voor de parochianen van de drie Nuenense parochies aan één pastoraal team wordt toevertrouwd.
Daardoor gaan de parochianen van de drie onderscheiden parochies vanzelf méér dan vroeger bij elkaar horen en vormen zij op het stuk van de zielzorg een eenheid: een pastorale eenheid.Openingstijden:
Maandag : 09:00 - 12:00 (Openingstijden van het secretariaat).
Dinsdag : 09:00 - 12:00
Woensdag : 09:00 - 12:00
Donderdag : 09:00 - 12:00
Vrijdag : 09:00 - 12:00