Kerk Jonkersvaart

Een kerk is voor Christelijken een plek waar zij op zondag bijeen komen om een kerkdienst bij te wonen. Ook vinden er diensten plaats voor hun meest belangrijke levensgebeurtenissen: huwelijk, doop en uitvaart. Een bezoek aan de kerk biedt gelovigen troost en steun in moeilijke tijden. Zo gaan mensen er heen om te bidden en brandt men er bijvoorbeeld een kaarsje voor hun overleden dierbaren.

Kerken zijn ook voor niet-gelovigen of andersgelovigen het bezoeken waard. Er zijn twee soorten kerken, te weten de Gereformeerde kerk en de Katholieke kerk. Deze laatste is als bezienswaardigheid het meest aan te raden. Katholieke kerken zijn vaak prachtig aangekleed met mooie beelden en schilderijen en glas-in loodramen. Wereldwijd staan mensen in de rij om deze soms zeer indrukwekkende kerken te kunnen bezoeken, denk daarbij bijvoorbeeld aan de Notre-Dame in Parijs en de Sagrada Familia in Barcelona. Over het algemeen is de aankleding van Gereformeerde kerken wat soberder, wat natuurlijk niet betekent dat een bezoekje aan deze kerken bij voorbaat niet de moeite waard zouden zijn. Alleen moet men daar wel rekening mee houden, om eventuele teleurstelling te voorkomen.

Geen bedrijven gevonden in "Jonkersvaart". Kijk hieronder voor plaatsen in de buurt van "Jonkersvaart".

Bent of kent u een kerk in Jonkersvaart? Meld een bedrijf gratis aan