Protestantse Gemeente Soest

3762DV Soest
Utrecht

Kerkelijk Bureau

Het Kerkelijk Bureau van de PKN in Soest verzorgt voor de wijkgemeenten Emmakerk, de Open Hof, de Oude Kerk en de Wilhelminakerk de leden- en de financiële administratie. Het Bureau beschikt daarvoor over een eigen administratief computersysteem dat wat betreft de leden is gekoppeld aan het landelijk PKN-bestand.
Dit laatste heeft op zijn beurt een selectieve koppeling met bestaande gegevens van de GBA (Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens), de administratie van de burgerlijke gemeenten in Nederland. Deze koppeling ontbreekt voor diegenen die de SILA (Stichting Interkerkelijke Leden Administratie) daar om gevraagd hebben. Zij moeten zelf hun veranderingen aan het KB doorgeven.

Voor een ander deel wordt gerekend op de informatie die door de leden van bovengenoemde kerken zelf wordt verstrekt. Deze informatie betreft zowel adreswijzigingen als geboorten, dopen, belijdenis, huwelijken, naamswijzigingen, echtscheidingen en overlijdens. Eventueel kunt u voor uitgifte en inleveren van doop-, belijdenis- en verbintenisattestaties ook bij Park Vredehof terecht. Het Kerkelijk Bureau verzorgt tevens het in- en uitschrijven van leden, maar de opdracht hiertoe wordt bij voorkeur via één van de predikanten ontvangen.

De Wijkgemeente van Bijzondere Aard (WBA), de Johanneskerk, verzorgt zelf de ledenadministratie.

Een belangrijke taak van het Bureau is het verzorgen van de boekhouding van de Protestantse Gemeente Soest en het Bureau is nauw betrokken bij de bijdragenadministratie van de vier aangesloten wijkgemeenten, onder de hoede van het toezicht van het financiële beheerorgaan van de Protestantse Gemeente, het Centrale College van Kerkrentmeesters.

De bijdragenadministratie van de WBA wordt door de WBA zelf verzorgd.

Het Kerkelijk Bureau is verder voor de vier wijkgemeenten ook nauw betrokken bij de voorbereiding en afhandeling van acties als Kerkbalans, speciale financiële acties, bepaalde collecten e.d. Dat geldt, voor zover mogelijk, ook voor facilitaire ondersteuning voor het werk van predikanten, ouderlingen, diaconie, ZWO, en bijvoorbeeld voor wijkverjaardagsfondsen.Openingstijden:
Maandag : gesloten
Dinsdag : 14:00 - 17:00 Telefonisch bereikbaar: 09.00 - 12.00, 14.00 - 17.00 uur
Woensdag : gesloten
Donderdag : 14:00 - 17:00 Telefonisch bereikbaar: 09.00 - 12.00, 14.00 - 17.00 uur
Vrijdag : gesloten
Zondag : geslotenDiensten:
60-plussers, Belijdenis, Geboorten en dopen, Huiskringen, Huwelijken, Jeugdwerk, Kinderen & Jongeren, Particulieren, SchuldHulpMaatje, SchuldHulpMaatje , Verhuur van (bijbehorende) lokaliteiten, Verhuur van kerkgebouwen, Verhuur van kerkgebouwen en (bijbehorende) lokaliteiten, Vierwekelijkse kerkblad Soestterkerk, Vrouwenochtend, Wekelijkse kerkdiensten

Activiteiten:
Bijbelstudie, Catechese