Protestantse Gemeente Kerk

Dorpstraat 61
6931BD Westervoort
Gelderland

Na een aantal decennia van samenwerking en een langdurig
Samen-op-Weg proces tussen de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente ontstond op 3 februari 2006 de
Protestante Gemeente Westervoort.De gemeente wordt gevormd door mensen met heel verschillende achtergronden. Niet alleen omdat ze uit één van beide partnerkerken zijn gekomen maar ook omdat de burgerlijke gemeente Westervoort in de tweede helft van de vorige eeuw uitgebreid werd met een aantal wijken die bewoond werden door mensen die soms van ver buiten Westervoort afkomstig waren. Zo brachten deze mensen hun gewoonten en tradities van elders ook in de kerk binnen. Het centrum wordt gevormd door de erediensten op zondagochtend, in het monumentale kerkgebouw. Hoewel een vaste liturgische vorm tijdens de diensten wordt aangehouden, is er tegenwoordig een rijke variatie aan teksten en liederen. Werden vanaf het midden van de vorige eeuw alleen het Liedboek voor de Kerken en de Bijbelvertaling van 1951 gebruikt, tegenwoordig worden talrijke liederen uit de bundels van daarna beproefd en wordt naast de Nieuwe Bijbel Vertaling van 2004 ook uit de Naardense bijbel gelezen. De kerkmuziek wordt gediend door drie organisten. Gasten roemen de manier waarop de gemeente zingt, met volle overtuiging en zeker niet benauwd voor een nieuw lied met een nieuwe melodieDiensten:
Avondmaal, "bijzondere" dienst jongeren, Diaconie, erediensten , Jeugdwerk, kerkblad, kerk huren, kerk huren , kindernevendienst. , kindernevendienst., trouwen

Begrafenis, Erediensten, Huwelijk, Kerkdiensten, Kindernevendienst

Activiteiten: